Som súčasťou zázraku normálnosti (alebo kde je problém nášho školstva?!)

Autor: Milan Mitana | 10.2.2016 o 10:17 | Karma článku: 6,78 | Prečítané:  1186x

Pred pár dňami som pripravoval program Rady rodičov. Sedel som nad ním dlho do noci, ale bol som šťastný. Som predsa súčasťou normálnosti, ktorá je u nás zázrakom.

Včera som sa ako zástupca Rady rodičov našej školy zúčastnil jedného stretnutia učiteľov a rodičov, na ktoré boli pozvaní zástupcovia všetkých škôl v meste. Napriek tomu, že štrajk učiteľov podporujem, musel som si po skončení položiť otázku: Naozaj je jadrom problému nášho školstva nedostatok peňazí a zastaraná či stále sa meniaca  koncepcia školstva?!

Mal som totiž v živote to šťastie, že som prežil jeden veľký zázrak týkajúci sa školy pre moje deti.  V zúfalstve z nedobrej školy, do ktorej chodili, sa zrodila myšlienka založiť „svoju vlastnú“ školu. A už tretí rok som súčasťou toho, čo nazývam zázrak. Skôr by sa to však malo volať normálnosť.

Malo by byť normálne, že:

  • ide v prvom rade o prospech dieťaťa, nie o ego učiteľa či rodiča
  • atmosféra v škole je kreatívna a triedy krásne upravené
  • učitelia majú radi deti, ktoré učia
  • rodičia neuveria všetky negatívne historky svojich detí o ich učiteľoch
  • učitelia sa sami učia a napredujú – nie kvôli vyšším platom, ale kvôli tomu, aby boli lepšími učiteľmi
  • si rodičia vážia učiteľov svojich detí a aj im vyjadrujú pozitívnu spätnú väzbu
  • učitelia dobre komunikujú s rodičmi a sú otvorení konštruktívne kritickej spätnej väzbe od rodičov
  • sa rodičia primeraným spôsobom aktívne zapájajú do tvorby komunity školy 
  • učitelia vás na chodbách školy privítajú s úsmevom na tvári
  • rodičia sa učiteľov a vychovávateľov spýtajú ako sa majú

Nie, ani táto naša škola nie je ideálna. Človečina smrdí. Sme ľudia so svojimi túžbami, strachmi, egoizmom, tvrdohlavosťou. Snažíme sa však nezakrývať to, a byť tiež pokorní a odvážni zároveň. Občas narazíme, pohádame sa, no ideme ďalej.

Pred pár dňami som pripravoval program Rady rodičov. Prvé dve strany tvoria konkrétne pochvaly a vďačnosť rodičov voči učiteľom. Tento zápis sa dostane do rúk všetkým rodičom a všetkým učiteľom. Ďalšie dve strany programu tvoria nové či staro-nové podnety na zlepšenie práce školy s množstvom inšpiratívnych myšlienok od rodičov, ktorými sa vedenie školy vždy vážne zaoberá. Sedel som nad zostavovaním tohto programu dlho do noci, ale bol som šťastný. Som predsa súčasťou normálnosti, ktorá je u nás zázrakom. A to bez veľkých peňazí či nových koncepcií z ministerstva. Učiteľom zvýšenie platov z celého srdca prajem a zmysluplnú nemeniacu sa koncepciu školstva veľmi uvítam. Obávam sa však, že zázrak normálnosti nastane len vtedy, keď učitelia a vedenia škôl pochopia, že to, či ich škola bude dobrá, závisí v prvom rade na nich, a nie na štáte.     

   

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

U. S. Steel odchádza, o košickú fabriku bojujú Třinecké železárny

U. S. Steel predáva košické železiarne, ponuku predložili Číňania a skupina slovenských miliardárov.

KOMENTÁRE

Ako o tridsať rokov rozvrátim našu spoločnosť

Moderné demokracie sa premenia na vlády starých.

SVET

Dôsledky talianskeho referenda pocíti celá Únia

Neúspešné talianske referendum vystrašilo trhy.


Už ste čítali?